Kawasaki Versys Forum banner

Motor start niet

1 reading
11K views 14 replies 8 participants last post by  Krons  
#1 ·
Goedenavond allemaal, ik hoop dat het goed met je gaat.

Ik heb mijn Versys 650 al 2 jaar nieuw en ben er dol op, maar nu heb ik een probleem met het starten!!!!!!

Als ik de sleutel omdraai, gaan alle lichten aan en gaat de toerenteller omhoog en dan weer omlaag, daarna als ik de ontsteking indruk, start hij niet........soms moet ik hem ongeveer 20 keer uit en aan zetten en op sommige dagen start hij meteen.

Als je de sleutel voor het eerst omdraait en alles gaat branden, maakt de motorfiets normaal gesproken een soort laadgeluid. De mijne doet dit niet en hij start niet. Na een tijdje uit- en aanzetten komt het laadgeluid terug en kan ik hem starten.

Nadat ik heb gereden en de motor uitzet, start hij niet als ik hem meteen wil starten.

Ik weet niet zeker of iemand weet wat het is en of het een gemakkelijke oplossing is....probeer op dit moment de garage te vermijden.

Bedankt

MrGee

#2 ·
Ik zou de batterij en de massa-aansluitingen demonteren, ze schoonmaken met een schurende reiniging (staalborstel, schuurdoek, schuurpapier) en weer in elkaar zetten. Dit is het eerste wat je moet proberen, want het is relatief eenvoudig en gratis.

Heb je al iets gecontroleerd met een voltmeter? Ook gratis en vrij eenvoudig.

• Like
Reactions: fasteddiecopeman
#3 ·
Mogelijk de zijstandaard? Als de zijstandaard naar beneden is en de transmissie niet in neutraal staat, start hij niet. Ik zou de zijstandaardschakelaar controleren. Trek voorzichtig de stekker eruit, inspecteer visueel en steek de connector vervolgens voorzichtig weer in de schakelaar. Zorg ervoor dat de motor in neutraal staat en dat het groene neutraallampje brandt.

De "bike down"-schakelaar voorkomt het starten, hoewel ik denk dat het minder waarschijnlijk is dat deze defect is geraakt, omdat deze niet regelmatig wordt gebruikt.

Er zit ook een schakelaar op de koppeling. Ten slotte zou de hoofdschakelaar (rode schakelaar aan de rechterkant van de gashendel) bij een storing het starten verhinderen. Inspecteer en wiebel aan alle connectoren van deze schakelaars.

Het geluid waar je naar verwijst is waarschijnlijk de brandstofpomp. Als er geen brandstofdruk is, start de motor niet. Maar ik denk dat het minder waarschijnlijk is dat er een probleem is met de pomp of het circuit ervan dan met een van de andere schakelaars die al zijn genoemd.

#4 ·
#5 ·
Versys 650 MK - Welk jaar??

Avond iedereen, ik hoop dat het goed met je gaat.

Ik heb mijn Versys 650 al 2 jaar nieuw en ben er dol op, maar nu heb ik een probleem met het starten!!!!!!

Als ik de sleutel omdraai, gaan alle lichten aan en gaat de toerenteller omhoog en dan weer omlaag, daarna als ik de ontsteking indruk, start hij niet........soms moet ik hem ongeveer 20 keer uit en aan zetten en op sommige dagen start hij meteen.

Als je de sleutel voor het eerst omdraait en alles gaat branden, maakt de motorfiets normaal gesproken een soort laadgeluid. De mijne doet dit niet en hij start niet. Na een tijdje uit en aan zetten komt het laadgeluid terug en kan ik hem starten.

Nadat ik heb gereden en de motor uitzet, start hij niet als ik hem meteen wil starten.

Ik weet niet zeker of iemand weet wat het is en of het een gemakkelijke oplossing is....probeer momenteel een garage te vermijden.

Bedankt

MrGee
We hebben hier talloze berichten over gehad. Eerst, welk jaar? Als een voertuig uit 2015-2016, kan de sensor voor het kantelen defect zijn. Je vermeldt dat hij niet start als je op de startknop drukt, betekent dat dat hij niet ronddraait of dat hij wel ronddraait maar niet start? Een meter is belangrijk om te hebben, beschouw het als een goede investering als je van plan bent om zelf reparaties uit te voeren. Beter eenvoudige problemen oplossen dan een paar weken wachten tot een garage het repareert. Over het algemeen overschrijden de kosten de eerste keer in een garage zelfs de kosten van een goede meter. Zorg ervoor dat hij AC- en DC-ampère tot 10 ampère kan lezen, bij voorkeur met een handmatige functie, sommige meters hebben automatisch bereik, het probleem is dat als je niet begrijpt welk bereik hij kiest, de weergegeven waarde 0,010 kan zijn, wat 10 milliampère is, maar een automatisch bereik dat een bereik van 100 milliampère heeft, kan 10,0 weergeven. Ik heb verschillende threads met vergelijkbare problemen bijgevoegd, met advies van mij en anderen.

https://www.kawasakiversys.com/foru...rsys.com/forums/170-technical-discussion-v-650/221939-bike-starting-issues.html

https://www.kawasakiversys.com/foru...rides-other-topics/219943-vehicle-down-tip-over-sensor-testing-work-around.html

#6 ·
Bedankt voor uw snelle antwoorden.

Ik heb de andere berichten hierover gelezen, het lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn!!!!!!!

Ja, als ik het contact aanzet, slaat de motor wel aan, maar start niet, maar op sommige dagen start hij wel meteen.

De garantie voor Kawasaki is verlopen, maar ik heb een levenslange garantie bij de garage - als het iets waard is.

#7 ·
Bedankt voor uw snelle antwoorden.

Ik heb de andere berichten hierover gelezen, lijkt een veelvoorkomend probleem te zijn!!!!!!!

Ja, als ik de ontsteking indruk, slaat de motor wel aan, maar start niet, maar op sommige dagen start hij wel meteen.

De garantie voor Kawasaki is verlopen, maar ik heb een levenslange garantie bij de garage - als het iets waard is.
Dat brengt het beter op de essentie. Dit gebeurde met mijn '15. Mijn batterij was aan het verslechteren.

#9 ·
Hallo

Het probleem blijft bestaan met het probleem dat de motor niet correct start.

Ik heb hem naar de garage gebracht - 4 weken geleden - want gelukkig heeft de garage een levenslange garantie.....pff.

Tot nu toe hebben ze geprobeerd de startschakelaar te vervangen.......dat werkte niet. Nu denken ze dat het de contactschakelaar zou kunnen zijn, dus wachten op het onderdeel.

Ze zeiden dat de batterij op volle kracht werkt.....................

Dus geen idee.

Ik weet niet zeker wat er zou gebeuren als ze de storing niet kunnen verhelpen, aangezien deze nog onder de garantie van de garage valt.

#11 · (Edited)
Hallo

Het probleem blijft bestaan met het probleem dat de motor niet correct start.

Ik heb hem naar de garage gebracht - 4 weken geleden - want gelukkig heeft de garage een levenslange garantie.....pfff.

Tot nu toe hebben ze geprobeerd de startschakelaar te vervangen.......dat werkte niet. Nu denken ze dat het de contactschakelaar zou kunnen zijn, dus wachten we op het onderdeel.

Ze zeiden dat de batterij op volle kracht werkt.....................

Dus geen idee.

Ik weet niet zeker wat er zou gebeuren als ze de fout niet kunnen verhelpen, aangezien deze nog onder de garantie van de garage valt.
@crazy650
Je zou nu toegang moeten hebben tot dit forum. Je probleem klinkt vergelijkbaar, een paar video's hier, eigenlijk verwijderd :frown2:;
https://www.kawasakiversys.com/foru...es-other-topics/222461-650-versys-no-error-code-quiting-initial-cold-start.html

#10 · (Edited)
Uit wat ik hier lees, blijkt dat hij heel zwak of helemaal niet aanslaat. Hoor je een luid klapperend geluid bij het starten? Uit mijn lezing is de eerste stap: als je een motorfietsjumper of -lader hebt, steek die dan in en als hij meteen start, is je batterij kapot, oftewel "slechte cel", ongeacht of ze zeggen dat het een goede batterij is, slechte celbank, losse startampère. 2e stap, controleer op metaalcorrosie op de startknop. Binnenin zit een kleine veer met een kleine koperen plaat en als je die indrukt, maakt hij het elektrische contact. 3e, heb je geknoeid met de sub-gasklepsensor, zo ja, laat je portemonnee je dan helpen met een reparatie van $600 (geloof me, ik moest het doen). Wil ook graag het bouwjaar van de versys weten. Oh, vergeten te vermelden dat als de zijstandaard omlaag is, de motor in de versnelling staat, hij niet primeert of start.

#14 ·
Hallo vriend, het klinkt alsof je een intermitterend probleem hebt met je brandstofpomp. Wanneer je het contact aanzet, zou je een duidelijk aanzuiggeluid moeten horen gedurende minstens 2 seconden... dat is de brandstofpomp die de injectoren oplaadt. Als je dat niet hoort, kan het zijn dat de pomp defect is. In plaats van een dure Kawasaki-pomp te kopen, koop je alleen de motor en de filter van de pomp en vervang je deze. Je zou ze op eBay moeten kunnen vinden voor ongeveer 30 € (in plaats van 300 € voor de hele pomp). Maar eerst.... controleer de zekeringen en zorg ervoor dat ze allemaal continuïteit hebben. Ik hoop dat het helpt. Kevin

#15 ·
Hoi mijn vriend, het klinkt alsof je een intermitterend probleem hebt met je brandstofpomp. Als je de ontsteking aanzet, zou je een duidelijk aanzuiggeluid moeten horen gedurende minstens 2 seconden... dat is de brandstofpomp die de injectoren oplaadt. Als je dat niet hoort, kan het zijn dat de pomp defect is. In plaats van een dure Kawasaki-pomp te kopen, koop je alleen de motor en het filter van de pomp en vervang je ze. Je zou ze op eBay moeten kunnen vinden voor ongeveer 30 € (in plaats van 300 € voor de hele pomp). Maar eerst.... controleer de zekeringen en zorg ervoor dat ze allemaal continuïteit hebben. Ik hoop dat het helpt. Kevin
Welkom op het forum Kevin.

Even opletten: de laatste reactie is 5,5 jaar geleden, ik hoop dat hij het inmiddels heeft gerepareerd.
:)