Kawasaki Versys Forum banner
61 - 76 of 76 Posts
Discussion starter · #61 ·
Oké, oké, oké... heb een Givi Airflow AF4105 geleend omdat ik het zelf moest zien. Ik heb maar één woord om de prestaties te beschrijven: SPECTACULAIR!
De windbescherming is beter dan de Vstream en alle andere die ik heb getest. Geen turbulentie en ik werd er minder moe van om erachter te rijden dan op de Vstream (althans voor 220 mijl). De Vstream is geweldig, maar ik voel nog steeds winddruk op mijn armen en schouders, niet met de Givi Airflow. Er zijn veel manieren om hem in te stellen, omdat je de basis hoogteverstelling en de bovenste deflectorverstelling apart hebt. Op deze manier kun je meer lucht van onderaf, van bovenaf of gecomprimeerd tussen de twee lagen laten komen, zodat je kunt kiezen wat voor jou het beste werkt, afhankelijk van je lengte, rijpositie, helm, windomstandigheden, enz... Er zijn een paar aanpassingscombinaties die de luchtstroom letterlijk laten fluiten, maar met een kleine aanpassing kun je daar vanaf. Over het algemeen vond ik de Vstream stiller, maar de Givi Airflow comfortabeler om langere afstanden te rijden. Als je oordopjes draagt, is er geen verschil in geluidsniveau tussen beide en mijn keuze zou uitgaan naar de Givi Airflow. Ik was niet overtuigd door het uiterlijk toen ik foto's bekeek, maar eenmaal op de motorfiets gemonteerd ziet het er helemaal niet zo slecht uit. Ik merkte ook dat de motorfiets met de airflow moeite heeft om na 95 mph te gaan.

...heeft iemand een Madstad over? 0:)

Attachments

Ik heb deze net gekregen... MRA VarioTouringScreen Windscherm voor Kawasaki Versys 650 '15, Versys 1000 '15 (Light Smoke Grey)... Heb er mee op en neer over de snelweg gereden en was tevreden... Geen klapperen maar iets meer wind in de schouder en arm... Het was wel een beetje prijzig.

Oké, oké, oké....heb een Givi Airflow AF4105 geleend omdat ik het zelf moest zien. Ik heb maar één woord om de prestaties te beschrijven: SPECTACULAIR! De windbescherming is beter dan de Vstream en alle andere die ik heb getest. Geen klapperen en ik werd er minder moe van om erachter te rijden dan op de Vstream (althans 220 mijl). De Vstream is geweldig, maar ik voel nog steeds winddruk op mijn armen en schouders, niet met de Givi Airflow. Er zijn veel manieren om hem in te stellen, omdat je de basis hoogteverstelling en de bovenste deflectorverstelling apart hebt. Op deze manier kun je meer lucht van onderaf, van bovenaf of tussen de twee lagen laten komen, zodat je kunt kiezen wat voor jou werkt op basis van je lengte, rijpositie, helm, windomstandigheden, etc... Er zijn weinig afstellingscombinaties die de luchtstroom letterlijk laten fluiten, maar met een kleine aanpassing kun je daar vanaf. Over het algemeen vond ik de Vstream stiller, maar de Givi Airflow comfortabeler om langere afstanden te rijden. Als je oordopjes draagt, is er geen verschil in geluidsniveau tussen beide en mijn keuze zou naar de Givi Airflow gaan. Ik was niet overtuigd door het uiterlijk toen ik naar de foto's keek, maar als hij op de motor is gemonteerd, ziet hij er helemaal niet zo slecht uit. Ik heb ook gemerkt dat de motor met de airflow moeite heeft om na 95 mph te gaan. ...heeft iemand een madstad over? 0:)
Een beetje tijd op de bank kan helpen met je voorruit-fetisj:grin2:

Ik heb vandaag mijn N20120 Tall VStream geïnstalleerd.

Op de 2015 had ik 4x 92152-0092 kragen en 4x 92161-1938 dempers nodig om de iets grotere gaten van de 2017+ te passen. Al het andere is hergebruikt.

Het regent vandaag, dus een testrit moet wachten. Ik wil voornamelijk de wind volledig van mijn hoofd houden bij snelwegsnelheden, terwijl er toch wat lucht langs de zijkanten komt, aangezien dit voornamelijk voor woon-werkverkeer is.

Mag ik hier ook aan meedoen?

Ik sta op het punt mijn 16' Versys 650 LT te verkopen vanwege ondraaglijke turbulentie.

Met mijn lengte van 1,90 m, brede schouders, een binnenbeenlengte van 86 cm en ongeveer 110 kg, had ik GEEN 100% comfort verwacht (en ja, de zitting en de hoek ervan zijn waardeloos, hoe je hem ook aanpast - een lokale man is/was bereid het voor me te doen voor 350), maar het windgeruis maakt me helemaal gek.

Ik pendel dagelijks, 24 km snelweg (gemiddeld 100-145 km/u) en 8 km naar huis/werk buiten de snelweg.

Het is onvergeeflijk hoe erg het windgeruis en de turbulentie zijn.

Ik heb de standaard lage en hoge posities (en vele daartussenin) geprobeerd -> in de hoogste stand raakt de lucht me in de bovenkant van mijn borst, net onder de neklijn en krijgen mijn schouders een pak slaag, waardoor ik helemaal niet graag harder dan 110 rijd.

Toen werd een GIVI D4114ST Touring Screen geïnstalleerd - en dat verplaatste de lucht hoger - maar op het hoogste punt raakt het me recht in mijn vizier (dus als ik mijn vizier open, krijg ik lucht, stof, stenen en ICBM-achtige vliegen recht in mijn gezicht/ogen), terwijl het tegelijkertijd mijn hoofd alle kanten op schudt als een bobble-head.

Ja, ik heb een van die goedkope clip-ons van 25 dollar geprobeerd -> deed niets anders dan de werveling nog erger maken.

Zoals het er nu uitziet, ga ik afscheid nemen van deze motorfiets voor een ontwerp dat me in staat stelt meer IN de motorfiets te zitten, dan OP de motorfiets (zoals hier het geval is).
Ik heb op een FJ-09 gezeten, maar die motorfiets is over het algemeen te kort, mijn knieën worden te veel samengeknepen.
Ik heb een Tiger 1050 (ouder, ik weet het) geprobeerd en vond hem geweldig - de man had er een hogere PUIG op zitten en dat beviel me HEEL goed. Veel betere ergonomie voor een langere/grotere man.
Dan was er nog een V-Strom en Multistrada (respectievelijk 2015 en 2011). De Strom voelde veel langer aan, en daar neig ik nu naar, maar de MS VOELT gewoon lekker voor de rijder, en het scherm is blijkbaar ERG goed. (niet gereden).

Als er iets is dat u *kunt aanbevelen* voor echt een man van 1,93 m+ -> vertel het me dan alsjeblieft, want ik vind het echt LEUK hoe mijn versys rijdt - het is alles wat ik zocht -> licht genoeg, wendbaarder dan stroms en Tigers, betrouwbaarder dan Multistradas, en nee, ik wilde geen GS- of F-serie BMW...

Ik heb besloten de motorfiets te koop aan te bieden - dus hij staat momenteel op CL.

(en ja, de stoel en de hoek ervan zijn waardeloos, hoe je hem ook aanpast
Het ligt waarschijnlijk gewoon aan jou. Ik heb geen probleem met comfort; de hoek blijft onopvallend, zelfs nadat ik erover heb gelezen.
Toen werd het GIVI D4114ST Touring Screen geïnstalleerd - ... Ik probeerde een van die goedkope clip-ons van 25 dollar
Dus je gaf geld (GIVIt up) uit aan de te dure givi sh*t, en een goedkope clip-on, en je wilt het opgeven?
Ik koos uiteindelijk voor "madstad". Dit merk is voor andere merken als een clamshell telefoon van 10 dollar voor een smartphone. Je kunt niet alleen de hoogte en de kanteling kiezen, maar bij het bestellen kun je ook de schermgrootte kiezen. Bescherm jezelf. Veel plezier.

Het is waarschijnlijk gewoon jij. Ik heb geen probleem met comfort; hoek blijft onopvallend, zelfs nadat ik erover heb gelezen.
Ja, dat is waar. Ik heb een oude rugblessure waardoor ik rechtop moet staan.

Dus je hebt geld (GIVIt up) opgegeven aan de overprijsde givi sh*t, en een goedkope clip-on, en je wilt het opgeven?
GIVI (en voorraad) werd met de fiets geleverd.

Ik heb me uiteindelijk gevestigd op "madstad". Dit merk is voor andere merken als een clamshell 10$ telefoon voor een smartphone. Je kunt niet alleen de hoogte en kanteling kiezen, maar ook bij het bestellen de schermgrootte kiezen. Bescherm jezelf. Veel plezier.
Dit is nu waardevol - ik neem aan dat niet veel mensen deze kopen vanwege hun hogere prijs, maar de MEESTE recensenten zeggen dat het een absolute droom is om te hebben!

Hoe lang ben je? Denk dat 6'4" mijn doelhoogte is, en vergelijk met je voorruit hoogte... IK BEN bereid om er $280 voor uit te geven, maar niet veel Versys reviews erop!!

Bedankt voor de snelle reactie!

Attachments

Nou, DIT is waardevol - ik neem aan dat niet veel mensen deze kopen vanwege de hogere prijs, maar de MEESTE reviewers zeggen dat het een absolute droom is om te hebben!

Hoe lang ben je? Denk dat 6'4" mijn streefhoogte is, en vergelijk met de hoogte van je voorruit... IK BEN bereid om $280 uit te geven, maar er zijn niet veel Versys-reviews over!

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ben 1,78 m lang, maar ik zit ook vrij rechtop.
Om duidelijk te zijn, ik heb mijn ninja 650 madstad (met een beetje hack) naar de versys (2015) geporteerd.
De ruit is waarschijnlijk korter dan wat er beschikbaar is en slecht gevormd. Toch doet hij het goed. De truc om buffeting te bestrijden is om wat lucht van onderaf door te laten.

Om je een idee te geven:

-Als ik laag en plat zit, kan ik goed en dicht voor me zien voor offroad.

-Als ik omhoog en scherp zit, zitten mijn ogen net boven de bovenkant. Het is eigenlijk vervelend in de heuvels omdat ik lager zou moeten kijken. Dus kantel of verlaag ik hem een beetje in de heuvel (als het me interesseert).

-Ik heb hem met opzet hoog gekocht zodat ik mist goed over het vizier kan krijgen.

-Over vliegen, voorbij zijn de dagen dat ik het vizier moet schoonmaken. Mijn vizier is de hele dag schoon. Ik ben er zo aan gewend dat het me irriteert als partners vragen om een veegstop te doen (en ze te zien krabben en het elk jaar te vervangen. Ik denk dat je genoeg zult besparen op vizieren om de voorruit in misschien 5-10 jaar te betalen, afhankelijk van welk schema je helmmerk je heeft gevangen.)

Ik heb niet de echte versys 650 madstad. Maar ik zie dat deze jongens vergelijkbare, gemakkelijke dikke knoppen (aanpassen van binnenuit, zelfs tijdens het rijden) en beugels hebben geporteerd en dat je hulp krijgt bij het kiezen van de ruitmaat als je uitlegt wat je wilt. Ze vermelden dat je de 22" nodig hebt, maar ze hebben de 24" in de keuzes. Gelukkig, als 24" te hoog is, kun je hem verlagen (of opnieuw snijden?!). Als 22" te kort is, kun je nieuwe gaten boren, maar dat is een beetje extreem...

https://madstad.com/collections/kawasaki/products/versys-650-2015-up

Ik kan de tint niet voor je kiezen (ik heb middengrijs), maar denk gewoon aan de toekomst: hij zal slijten en vies worden en uiteraard nat. Verwacht niet lang door te kunnen kijken. Dat wil zeggen, te hoog kan gênant worden, vooral in de regen.

...partners vragen om een veegstop te doen (kijken hoe ze de hel van hun krabben, en ze elk jaar vervangen. Ik denk dat je genoeg zult besparen op vizieren om de voorruit in misschien 5-10 jaar te betalen, afhankelijk van welk schema je helmmerk je heeft gevangen.)....
Ik gebruik LEMON PLEDGE om mijn vizieren schoon te maken en te polijsten, en ik heb er NOG NOOIT een hoeven te vervangen sinds ik het ben gaan gebruiken. Hier is een foto van het vizier op mijn BELL-helm toen ik thuiskwam van een rit door Canada zonder het schoon te maken, behalve door de regen waarin ik reed, gedurende 25 dagen en 8.668 mijl, met mijn OEM-voorruit op de hoogste stand!

Image

Ik gebruik LEMON PLEDGE om mijn vizieren schoon te maken en te polijsten, en ik heb er NOG NOOIT een hoeven te vervangen sinds ik het gebruik. Hier is een foto van het vizier op mijn BELL-helm toen ik thuiskwam van een rit door Canada zonder het schoon te maken, behalve door de regen waarin ik reed, meer dan 25 dagen en 8.668 mijl, met mijn OEM-voorruit op de hoogste stand!
Ja, een hoge voorruit doet de truc.
(maar geen enkel schoonmaakmiddel beschermt ooit tegen impact of tegen het afvegen van insecten; de enige veilige manier is om ze eerst af te spoelen.)

Ja, een hoge voorruit doet de truc. (maar geen enkel schoonmaakmiddel beschermt ooit tegen impact of tegen het wegvegen van insecten; de enige veilige manier is om ze eerst af te spoelen.)
Ik spuit de voorruit in met PLEDGE, laat het een paar minuten 'intrekken' VOORDAT ik het afveeg, en "WRIJF" dan het scherm. Ik 'veeg nooit insecten erover'.

Ik heb de Puig-plons gewaagd. Erg mooi in vergelijking met de originele. Op hoog heb ik geen turbulentie en de motor is duidelijk hoorbaar. Ik heb hem ongeveer 1/4 omlaag gezet en dat was geen goed idee. Ik rijd voornamelijk op de snelweg om te pendelen, wat 35 mijl bij 70+ betekent en de terugweg 42 mijl, waarbij ik tussen de rijstroken doorrijd. We zullen zien hoe het morgen is met het blokkeren van zoveel wind bij 32°C+. Tot nu toe is het echter mooi.

Mensen, heb alsjeblieft geduld met me op mijn reis om een betere voorruit te vinden voor mijn 2016 Versys 650 LT. De standaard, Givi 4114ST en Puig touring werkten helemaal niet voor mij. Ik ben 1,88 m lang en heb een binnenbeenlengte van 86 cm. Ik ben erin geslaagd de Puig al te verkopen en waarschijnlijk zul je binnenkort mijn Givi hier te koop zien (blijf kijken!).

Ik begrijp dat het vinden van de beste wind/klotsbescherming meestal experimenteren is en afhangt van verschillende variabelen zoals helm, rijpositie/stijl, enz... maar het kopen voor $100 en het verkopen voor bijna nieuw voor $70 werkt niet voor mij. Om eerlijk te zijn, de standaard is degene die me het minste klotsen geeft. Geluid is geen probleem met mijn Shoei Qwest helm en oordopjes.

Volgende op de lijst: Vstream, Madstad en Givi Airflow --- Ik sta open voor aanbevelingen van anderen die verschillende windschermen hebben geprobeerd. :|

Bedankt en blijf veilig rijden daar!
Ik heb de afgelopen maanden toegang gehad om op een Road Star Silverado met windscherm te rijden en besloot weer motorbezitter te worden. Ik heb een Vulcan 900 classic uit 2012 met lage kilometerstand opgehaald en was van plan om het windscherm, de zadeltassen en de rugleuning voor de passagier toe te voegen, zoals bij de lt. Op de Road Star trilt alles boven de 80 km/u mijn helm door klotsen. Rijden met de Vulcan zonder windscherm is veel comfortabeler geweest, geen klotsen en de wind op mijn gezicht en borst is minder dan ik had verwacht. Ik heb geleerd dat de open gezicht "temp" helm die ik draag, elk beetje vuil en insecten op mijn gezicht laat spatten met de Vulcan. Langs een vrachtwagen met boomstammen op weg naar de papierfabriek gaan, is nog spannender met schors en twijgen die eraf vliegen. Nu ik me weer heb gecommitteerd aan het rijden, wordt de helm geüpgraded naar HJC i30 slight met een gezichtsscherm met een interne neerklapbare zonnebescherming. Mijn rijden zal voornamelijk over binnenwegen gaan en geen lange roadtrips of snelwegen. Wat zijn jullie gedachten over windschermen? Hebben jullie ze van je lt verwijderd?

Mijn rijden zal voornamelijk over binnenwegen gaan en geen lange roadtrips of snelwegen. Wat zijn jullie gedachten over windschermen? Heeft iemand van jullie ze van je lt verwijderd?
Je hebt ofwel je helm volledig in de ongestoorde 'schone' lucht nodig, ofwel uit de turbulente 'vuile' lucht. Zonder roadtrips is een laag of geen windscherm waarschijnlijk een goede optie.

Ik ben 1,88 m lang en heb een binnenbeenlengte van 84 cm, dus ik moet vaak spelen met hogere schermen of een deflector toevoegen om mijn hoofd uit de 'vuile' lucht te krijgen. Deflectors die de lucht recht maken, helpen wel. Het is een beetje vallen en opstaan, gebaseerd op de motor en hoe lang je torso is.

61 - 76 of 76 Posts