Kawasaki Versys Forum banner

VersysX300 vs. BMW G310GS

2.3K views 23 replies 15 participants last post by  fasteddiecopeman  
#1 ·
Ik had een paar jaar geleden een 2017 x300 en heb ervan genoten. Toen kreeg ik een wild idee en dacht ik dat ik niet genoeg reed en verkocht ik hem. De laatste paar jaar op een Yamaha Bolt doorgebracht, maar besloten dat cruisers niet mijn ding zijn, ook al vond ik het koppel wel fijn. Probeer te beslissen tussen deze twee motoren. Als ik op de BMW-forums kijk, lijkt de GS meer problemen te hebben dan de Kawi. Ik vind de Bimmer er mooi uitzien, maar misschien is de X betrouwbaarder. Enige gedachten of ervaringen uit de praktijk?

#12 ·
Ik heb een X300 uit 2018 en hij is kogelvrij geweest. Gewoon regelmatig de olie verversen en soms de koelvloeistof. Heb er een deel van de TAT in Colorado en Utah mee gereden - best tevreden op Jeep-wegen ALS je de banden- en veringsbeperkingen respecteert door de snelheid laag te houden op ruwe stukken. (Rijd met Mitas E07+ banden & ben er erg blij mee. De twin-cylinder motor is veel soepeler dan de 'thumpers' die ik heb gehad. Ik hoop dit voorjaar het oostelijke deel van de TAT te rijden, AR naar NC. Ik zou de X300 aanraden voor woon-werkverkeer en onverharde wegen, tot en met boswegen. Sommige bergpassen in Colorado waren behoorlijk ruig, maar de X300 deed het geweldig, vooral met mijn nieuwe Mitas-banden. Een familielid heeft een X300 met Dunlop TrailMax Mission-banden en is er ook dol op. Laat ons weten wat je krijgt!

#13 ·
Ik las de titel verkeerd en dacht dat er BMW1300GS stond, maar hoe dan ook is de X300 beter dan zowel de 310 als de 1300.

Om te beginnen, ik reed rondjes om een paar vrienden op 1250GS'en op binnenwegen, en de discussie ging over hoe ik zo snel was? Huh, ik heb een derde van je vermogen, maar 60 kg minder gewicht en een derde van je kosten. Dus ik kan het me veroorloven om mijn motor twee keer te slopen en nog genoeg over te hebben voor een derde voor de kosten van je GS'en, die in alle eerlijkheid meer om het uiterlijk dan om de capaciteiten draaien.

Ik haal bijna twee keer de actieradius voor veel minder brandstof, 300 mijl per tank (17L) als de snelheid onder de 60 mph wordt gehouden. Ik kan 80 mph cruisen als ik dat wil, maar dat zijn niet de wegen waar deze motor voor is gemaakt. Een lichtere motor zal altijd beter sturen dan een zwaardere.

Nu ben ik van plan om volgend jaar, als ik met pensioen ga, met mijn X315 met z'n tweeën op tournee te gaan. Dus lagere kosten zijn aan de orde van de dag.

Ja, een supermens kan met een grote adventure bike offroad rijden met hoge snelheid, maar zo gebruikt 99,9% van de rijders deze NIET. Dus een lichtere motor zal altijd makkelijker te hanteren zijn, maar voor binnenwegen en grind-/bospaden is de X300 naar mijn mening de betere machine.

Mensen en hun portemonnee worden de hele tijd verleid door 'groter is beter'. Maar als ik lange, snelle kilometers wil maken, gebruik ik mijn VFR800 en die doet dat de hele dag, elke dag. Dus het juiste gereedschap voor de klus is de juiste manier om te gaan, naar mijn mening.

Zoals altijd: YMMV. 😁

#14 ·
Ik heb de titel verkeerd gelezen en dacht dat er BMW1300GS stond, maar hoe dan ook is de X300 beter dan zowel de 310 als de 1300.

Om te beginnen reed ik een paar vrienden op 1250GS'en voorbij op binnenwegen, en de discussie ging over hoe ik zo snel was? Huh, ik heb 1/3 van jullie vermogen, maar 60 kg minder gewicht en 1/3 van jullie kosten. Dus ik kan het me veroorloven om mijn motor twee keer te slopen en nog genoeg over te hebben voor een derde voor de kosten van jullie GS'en, die in alle eerlijkheid meer over het uiterlijk gaan dan over de capaciteiten.

Ik krijg bijna twee keer zoveel bereik voor veel minder brandstof, 300 mijl per tank (17L) als de snelheid onder de 60 mph wordt gehouden. Ik kan cruisen met 80 mph als ik daarvoor kies, maar dat zijn niet de wegen waar deze motor voor gemaakt is. Een lichtere motor zal altijd beter sturen dan een zwaardere.

Nu ben ik van plan om volgend jaar, als ik met pensioen ga, met mijn X315 met z'n tweeën op tour te gaan. Dus lagere kosten zijn aan de orde van de dag.

Ja, een supermens kan met een grote adventure-motor offroad rijden met hoge snelheid, maar zo gebruiken 99,9% van de rijders deze NIET. Dus een lichtere motor zal altijd makkelijker te hanteren zijn, maar voor binnenwegen en grind-/bospaden is de X300 naar mijn mening de betere machine.

Mensen en hun portemonnees worden de hele tijd verleid door 'groter is beter'. Maar als ik lange, snelle kilometers op de weg wil maken, gebruik ik mijn VFR800 en die doet dat de hele dag, elke dag. Dus het juiste gereedschap voor de klus is de juiste manier om te gaan, naar mijn mening.

Zoals altijd YMMV. 😁
Zeg je dat de 1200cc ADV-motoren de 3/4 ton diesel dagelijkse bestuurder mall crawlers van de motorwereld zijn? 🤣

Sommigen gebruiken ze als een comfortabele sporttoerer, waarvoor de ergonomie goed is. Ik ben het echter met je eens dat voor een hele dag off-road - licht is goed.

#19 ·
Ik heb de G310 getest voordat ik de Versys 300 kocht. Ik vond de G310 erg leuk voor korte afstanden, zoals dagelijkse ritten in de stad of naar een nabijgelegen stad. Als ik me goed herinner, voelde de acceleratie vanuit het lage bereik veel beter aan dan de Kawa, maar op hoge snelheid op de snelweg verloor hij het. Bovendien masseerden de voetsteunen je voeten (wat, gezien lange reizen, vervelend zou zijn). Afgezien van het feit dat de Versys me een beter gevoel gaf, beschermd tegen de wind

Maar we weten dat dit een gepassioneerd onderwerp is, mijn aanbeveling is altijd, als je de mogelijkheid hebt om er een te besturen, doe het, het zal de beste adviseur zijn voor je uiteindelijke beslissing

#21 ·
Een evenwichtige beoordeling (y) 🍺

Ik hou van Nathan's video's. Zijn recente groene baanvergelijking van de MT450 en Himalayan 450 hield me op het puntje van mijn stoel met hoe ruig een deel van die baan was! Interessante business die hij daar heeft, met zijn verhuurvloot. Zulke ondernemingen zijn hier schaars, waarschijnlijk vanwege de gevreesde "aansprakelijkheid". :rolleyes:
Bedankt voor het plaatsen!

#24 ·
OOK een "goed idee" om ECHT te kijken naar elke plek waar je van plan bent te stoppen, om te zien WAAR je zijstandaard komt, OF je 'stabiliserende voet'. Hier is een foto van mijn '08 op de Moqui Dugway in Arizona nadat ik PROBEERDE hem op de standaard te zetten waar een behoorlijke dip was PRECIES waar mijn rechtervoet naartoe wilde...!